Blogger Layouts

Grab A Button

Monday, February 27, 2012

hati keras...♥ T_____T

 Assalamualaikum...

ringkas sahaja..♥ haty keras kerana:

1. Kurangkan bercakap...( insyaallah)
2. kurangkan percakapan yang sia2 ketawa yang sia2

DLL
.... sangat takut subhanallah..

perkongsian selepas dengar ceramah ustaz don....


kate ustaz: Org yg hatinye keras akan jauh dari AllaH SWT ... T____T

bayangkan dah lah keras hati, susah nyer nak terima nasihat org lain , sentiase dalam keadaan yang sia2 dalam apa yg dilakukan  rase mcm HIdupnyer... " FoR What ?" 
sentiasa ingat dalam setiap apa yg dilakukan kerana ALLAH SWT
nak makan kerana ALLAH SWT
nak pakai tudung kerana ALLAH SWT
nak Belajar kerana ALLAH SWT
cuci baju... solat, tidur, menulis..
evertng FOR AllAh SWT...

insyaallah we need to improve sedikit demi sedikit .. agar sentiasa sedia dan 
tak alpa.. contoh lau kita pakai baju kerana AllAh korang tak akan rasa nak pakai something yg terdedah... or somthng else... this is because in ur mind ALLAH  SWT are looking at me 

alhamdulillah ..bersyukur pada allah yg aku msih diberi peluang untuk menulis 
tentang hati ini agar sesiape yg bace masih tergerak hati untuk memperbetul sesutu kerana allah... amin

dan ingat 

MAta kita melihat ape yg kita perkatakan 
Mulut kita mengucapkan setiap perkataan
telinag kita mendengar apa yg kita cakapkan 

persoalan ini terjadi kerana di akhirat kelak  MATA MULUT TELINGA  DAN LAIN2
anggota badan aklan jadi saksi kita di hadapan ALLAH SWT

wallahulam...

p/s saling memperbaiki

1 comments:

CikZaitul said...[Reply to comment]

saya pun tengah membaiki diri..huhuhhu..
mintak taklah dikeraskan hati untuk membuat amalan.

Post a Comment

tima kasih cbb komen.. teruskan bcer ea